iPhone 5... September 2011

Ya. Seperti iPad, dijangka tahun ini Apple sekali lagi akan melancarkan smart phone mereka generasi yang kelima semenjak 2007. iPhone generasi yang ke-5 ini dijangka akan dilancarkan pada Jun 2011. Antaranya ialah :




* iPhone 5 akan menggunakan chip Apple A5 yang digunakan dalam iPad 2

* iPhone 5 akan melancarkan model berwarna putih dan hitam. iPhone 4 model putih yang sebelum ni mempunyai masalah dengan flash cameranya terpaksa dibatalkan daripada penjualan yang sepatutnya dijual bersama iPhone 4 model hitam.

* iPhone mini. Ya. Rumors juga mengatakan, iPhone akan mengeluarkan model mini yang saiznya separuh iPhone biasa. Yang menariknya, dikatakan bahawa iPhone mini ini harganya juga separuh daripada iPhone biasa. Wah, nampaknya orang yang dalam lingkungan standard ni mampu memiliki iPhone kalau harga sudah separuh dari biasa. ADVANTAGE. yeah.

* iPhone 5 dikatakan tidak ada masalah dengan antena yang sebelum ini menjadi isu, apabila pengguna-pengguna iPhone di U.S menghadapi masalah apabila membuat panggilan. iPhone 5 dikatakan tidak akan menghadapi masalah in kerana antena tersebut telah di redesign oleh pihak Apple bagi menangani masalah ini.

0 comments:

Post a Comment