Apple iPad 2...

Apple iPad 2 baru sahaja dilancarkan pada 2 March 2011 oleh Steve Jobs sendiri. Memang banyak perbezaan dari segi hardware antara first generation iPad dengan iPad 2. Tapi design luaran masih sama macam iPad first generation. Antara features yang terdapat dalam iPad 2 :



1.Nipis dan ringan daripada previous iPad.

2.Dual core A5 chip.
iPad 2 menggunakan 1GHz dual-core Apple A5, which is dua kali lebih pantas daripada previous iPad dan graphic nya pula sembilan kali lebih laju.

3.Dua kamera, di hadapan dan di belakang.
Back camera : Video recording, HD(720p) up to 30 frames per second with audio; still camera with 5x digital zoom.
Front camera : Video recording, VGA up to 30 frames per second with audio; VGA-quality still camera.

4.Built-in Apps(FaceTime dan Photo Booth)

5.HDMI compatible.
Video Mirroring adalah function baru untuk iPad 2, dimana display iPad 2 boleh di besarkan ke HDTV ataupun projector dengan menggunakan Apple Digital AV Adapter atau Apple VGA Adapter.

6.iPad Smart Cover
iPad Smart Cover memang direka untuk digunakan bersama iPad 2. Apabila Smart Cover dibuka, iPad akan automatically "wake up". Begitu juga apabila Smart Cover ditutup, iPad akan bertukar ke sleep mode secara automatik. iPad Smart Cover ini ada dalam pelbagai warna dan ianya juga ringan dan nipis.

7.LED backlit display
LED backlit membuatkan iPad display kelihatan terang dan jelas, sesuai digunakan di pelbagai jenis persekitaran termasuklah di tempat yang gelap.


Maklumat terperinci dari Apple

0 comments:

Post a Comment